Sintel – előzetes

Olyan alkotások után, mint az

  • Elephans Dream (elvont, művészi animációs film),
  • Big Buck Bunny (groteszk, vidám gyerekfilm),
  • Yo Frankie! (mászkálós, rosszcsontkodó, ügyességi játék)

a Sintel (sárkányos fantasy) a negyedik nagy Blender-projekt. Írásunk apropója a film előzetesének megjelenése.

Gondolta-e Ton Roosendaal, a Blender 3D grafikai és animációs program fejlesztője, hogy 8 évvel a szoftver forráskódjának megnyitása után ennyi mindent fel tud majd építeni egy csődbe ment cég romjain?

Pedig az ötlet csak annyi volt, hogy a Blender jogait kivásárolták, majd azt ingyenessé és hozzáférhetővé téve a program köré gyűlt internetes közösség fejleszti tovább. Aztán alapítvány, találkozók, könyvek, filmek, játékok, fejlesztő és kreatív műhely – és egy nemzetközi közösség…

A szoftverre akkor kezdtek felfigyelni, amikor egy kis csapat kiváló hobbianimátor létrehozta az Elephants Dream nevű kisfilmet.

A film elvont története és kitűnő technikai megvalósítása könnyen eltűnhetett volna a süllyesztőben, ha éppen nem olyan felbontásban hozzák létre, amely alkalmas volt arra, hogy az akkor kísérleti szakaszába lépő HD-DVD technológiával elkészítsék vele az első európai HD DVD-t. Mivel ez volt az első Open Movie, azaz jogdíj nélkül, szabadon terjeszthető film, az akkoriban elterjedő egyre nagyobbra növő HD televíziókon referencia-anyagként tudták vetíteni.

A következő kisfilm, még nagyobb publicitást kapott, lévén könnyen emészthető, vidám sztori, butus állatfigurákkal. Persze, hogy szépen elterjedt egyanezen feltételekkel neten, műszaki áruházakban, bevásárlóközpontokban.

Most pedig itt a Sintel c. fantasy történet. A névválasztással már volt egy kis gondom, mert beugrott, hogy létezik egy  számítógépes telefontársaság ugyanezen név alatt.

De inkább nézzük a bemutatót!

Sintel trailer! from Dykam on Vimeo.

Szó se róla, komoly, nagy fába vágta virtuális fejszéjét a csapat. Végigkövetve a tervezés folyamatát a sztori kidolgozásától a koncepciós rajzokon át a harcművészeti próbákig, felvetődött néhány gondolat, amit szeretnék megosztani veletek.

A Durian projekt, ahogy a film technikai-művészeti hátterét elnevezték, úgy indult, hogy nem lesz sztori, csak látvány. Grafikai petárdák robbannak ezerrel, valami epikus környezetben, ahogy a csövön kifér. Hamar rájött a csapat, hogy ez nem elég, és nekiálltak komolyan gondolkodni a legfontosabb lépésen – a történet kidolgozásán.

A hősköltemény egy aranyos, de harcias kamasz leányról és egy kicsi sárkányról szól…

Az “Így neveld a sárkányodat” és a “Sárkányvadászok” c. gyermekfilmek után lehet olyan érzésünk, hogy itt a sárkányos filmek kora. Talán ebbe a sorba az új Blender-film is beáll?

A legnagyobb kérdés: az emberábrázolás.

A rajzfilmek többsége ugyanis valamilyen absztrakciót, túlzást, szándékos karikírozást alkalmaz az emberalakok megjelenítésénél. Vagy egyszerűen kikerülik a témát, és inkább tesznek játékokat, szörnyeket, autókat a történetbe, csak ne kelljen szembesülni azzal, hogy esetleg a tökéletes emberábrázolás befullad, és valami nevetséges lesz az eredménye.

Nézzünk néhány példát: A számítógépes animáció megszokott karakterei.

Aztán kísérletek emberábrázolásra. Szerény sikerrel…

És itt jön Shrek barátunk, ahol komolyan belevágnak a reális ábrázolásba – amennyire sikerül.

Ugyanez a szint a Beowulf-ban már nevetséges,

bármennyire is hőskölteményt akart létrehozni Mr. Zemeckis, úgy tűnik, a Polar Expresstől a Karácsonyi történetig valahogy nem jön össze ez az irányvonal.

Aztán egy kiváló visszatérés a Pixartól az elvonatkoztatott alakokhoz a “Fel!”.

Visszatérve Sintelhez:

Az előzetest megnézve a David Revoy által tervezett kislány 3D-s megvalósítása kicsit mangásra sikeredett. Az epikus környezetben anakronisztikus a festett haj, de ez egy mai kiskamasznak nem fog feltűnni. Félek, hogy gond lesz az emberekkel.

Környezet: Az első renderek néhány képének hangulata olyan, mintha egy mai 3D-s játékból látnék részleteket.

Persze a trailer lehet, hogy köszönő viszonyban sem lesz a végső kisfilmmel, ahogy ezt az Elephants Dream-ben már tapasztaltuk. Akkor is rám nehezedik az aggodalom: fiúk (és Angela), a nagy fába vágtátok a fejszéteket! Hát sok sikert! Szurkolunk a következő két hónapban!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.