Gyakorlás, differenciálás ◆ A gyermekek rögtön felismerik, hogy a mobil operációs rendszer figurája mennyire hasonlít felépítésében az előző feladat idegenére. A kezek, lábak, a kis antennák kialakítása nem okoz gondot.
A félkörből készült fejecskén már komolyabban elgondolkodnak. Érdemes közösen megbeszélni, hogyan csinálnák. Például: Egy körből kivonunk egy nagyobb téglalapot. Esetleg cikké nyitunk egy kört.
A szemeket gyakran csak fehér körökként ábrázolják, nem kivágva a fejből. A háttér miatt fontos, hogy ezt is szabályosan, különbség-képzéssel tegyék.
Általános iskolások számára a legnehezebb a test létrehozása. Lekerekített sarkú téglalap egy másik téglalappal a tetején, különbség művelet alkalmazásával.
Ha mozgatni szeretnénk később az androidos figurát, a kezeket és lábakat ne forrasszuk a testhez!
Ez a feladat gyakorló, problémamegoldó típusú. Jó, ha ott van a tarsolyunkban, mert az ügyesebb, előreszaladó diákok foglalkoztatására, differenciálásra alkalmas.