AlanBecker

Az animáció 12 klasszikus alapelve

Az animáció alapelveit a múlt században Walt Disney stúdiójában fektették le, s alkalmazzák ezeket a tételeket ma is a hagyományos és digitális animáció készítése során.

Az 1930-as években a Disney stúdiónál végbement animációs fejlődés központi szerepet játszott a rajzfilmes mozgás paramétereinek megszilárdulásában. Ebben az időszakban animátorok kiváló csapata kezdett el kísérletezni az animációs mozgatással. Walt Disney arra ösztönözte animátorait, hogy fejlesszék tudásukat, és törekedjenek a fizikailag hihetőbb animált világ megalkotására. Fokozatosan alakult ki a mozgatás nyelvezete, mely az animáció elvei néven vált ismertté. Ezeket az alapelveket fogalmazta meg 12 pontban két legendás Disney animátor, Frank Thomas és Ollie Johnston. [Wikipédia]

  1. Összenyomás és szétnyújtás (gumiszerű mozgatás)
  2. Előkészítés (előkészítő mozdulatok)
  3. Színrevitel (a cselekmény félreérthetetlenül tiszta bemutatása)
  4. Folyamatos, egymásra épülő mozdulatok vagy póztól pózig történő mozgatás (az animáció két különböző megközelítése)
  5. Lecsillapodó mozgások, átfedő mozdulatok és lemaradás
  6. A mozdulatok lassú indítása és lassú befejezése
  7. Ívek (íves mozdulatok)
  8. Másodlagos mozgások (kiegészítő gesztusok, melyek a főcselekményre épülve további dimenziókat adnak a karakteranimációnak)
  9. Időzítés
  10. Eltúlzás
  11. Erős, térbeli rajzok (tradicionális 2D technikánál)
  12. Megjelenés (vonzó külső: design, arányok, egyszerűség)

Cikkünkben egy prezentációban olvashatsz ezekről az elvekről, majd Alan Becker teljes sorozatát, 12 videóján tanulmányozhatod ezek működését.

















 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.