Már a legelső projektet is könnyen és gyorsan lehessen elkészíteni.
A 21. században felnövő gyerekek már „felgyorsult világban élnek”. Hozzászoktak a szinte megállás nélkül feléjük áramló információkhoz és őket érő ingerekhez (televízió, számítógép, internet… stb.) Ilyen körülmények között egyre nehezebb felkelteni – de még inkább fenntartani – az érdeklődésüket bármi iránt is.
Ezért fontos, hogy a program első megnyitása után szinte azonnal lássanak eredményt a gyerekek. Ez felkelti az érdeklődésüket, ugyanakkor motiválja őket további projektek készítésére és ennek érdekében a környezet alaposabb megismerésére. A Scratch-ben az első sikerek könnyű elérése garantált. Az alapértelmezett macska szereplőnek elég egy, akár két parancsból 8álló feladatot adni ahhoz, hogy „életre keljen”. Például a zöld zászló kattintása után
(azaz a program indításakor) mondja azt, hogy „Miau”. Ezt követően a Scratch-et használó gyerek valószínűleg kíváncsi lesz rá, hogy hogyan lehet másra is „rávenni” a macskát vagy hogy hogyan használhat más szereplőket, tehát további projekteket is fog készíteni az első után.