7. o. szakkör: Blender UV

Az előző alkalmakon létrehoztatok egy labirintust, amiben már tudunk mozogni. Most megtanuljuk, hogyan állítsuk be a tárgyak anyagtulajdonságait és textúráit.

Nagy általánosságban: A Blenderben megjelenő testeknek van egy anyagjellemzőjük és tehetsz ezekre az anyagokra mintázatokat. Az előbbinél szabályozhatod, hogyan verje vissza a rávetülő fényt: mennyire csillogjon, milyen színeket nyeljen el és verjen vissza, legyen-e rajta egy egységes tükröződés vagy áttetszőség. Ezekre az anyagokra azután mintákat (textúra, faktúra) vihetünk. Lehetnek ezek a szoftver által generált mintázatok, de akár a Facebook profilképed is.

Ezt az oktatóanyagot nézd meg, mielőtt belekezdenénk.

A mintázatokhoz, textúrákhoz keresőszavak:

  • rusted metal (rozsdás, koszlott fém)
  • grunge (lekopott, sérült festék)
  • metal (fém)
  • wood (fa)
  • seamless texture (folytonos, megszakítás nélküli minta)

Jó munkát!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.