Az előző alkalmakon létrehoztatok egy labirintust, amiben már tudunk mozogni. Most megtanuljuk, hogyan állítsuk be a tárgyak anyagtulajdonságait és textúráit.
Nagy általánosságban: A Blenderben megjelenő testeknek van egy anyagjellemzőjük és tehetsz ezekre az anyagokra mintázatokat. Az előbbinél szabályozhatod, hogyan verje vissza a rávetülő fényt: mennyire csillogjon, milyen színeket nyeljen el és verjen vissza, legyen-e rajta egy egységes tükröződés vagy áttetszőség. Ezekre az anyagokra azután mintákat (textúra, faktúra) vihetünk. Lehetnek ezek a szoftver által generált mintázatok, de akár a Facebook profilképed is.
Ezt az oktatóanyagot nézd meg, mielőtt belekezdenénk.
A mintázatokhoz, textúrákhoz keresőszavak:
- rusted metal (rozsdás, koszlott fém)
- grunge (lekopott, sérült festék)
- metal (fém)
- wood (fa)
- seamless texture (folytonos, megszakítás nélküli minta)
Jó munkát!