Azt gondolnánk a barokkról, hogy a tipográfiában is az életöröm, a dinamizmus, a jóltápláltság és a túldíszítettség jellemzi. A valóság viszont az, hogy…
…nem volt mivel. Akkoriban kifejezetten szép átmeneti antikvákat metszettek, de ornamens viszonylag kevés volt, azokat is max. a címlapra rakosgatták sormintának.
- Keress barokk antikvákat és híres barokk betűtervezőket!
- A fenti képek alapján mi a jellemző a barokk címlapra? (Szempontok: Milyen adatok jelennek meg a címlapon? Mi a jellemző a szedésre [jobbra/balra/középre/sorkizárt igazítás]? Milyen betűváltozatok jelennek meg a címlapon (normál, félkövér, verzál — nagybetű, kurzív — dőlt)? (leadás: e-mailben)
Ez adja az első jegyet.
- A http://mek.oszk.hu/14300/14383/14383.pdf mintája alapján tervezd újra Tótfalusi Kis Miklós mentség c. művének címoldalát A5-ös méretben InDesignban. Alkalmazott betűtípus: KisMiklós.otf. (leadás: nyomdai PDF, levélben)
Ez a második jegy.
- Készíts egy saját címlapot B5-ös méretben. Ehhez kiválasztod egyik osztálytársadat, kitalálsz róla egy hőskölteményt, s a mű terjedelmes címét Hargitai Henrik Widmanstadius Grecz betűivel szeded. https://hargitaihenrik.wordpress.com/fonts/ A szöveg lehet archaizáló, viczes, de mindenképpen utánozd a kor stílusjegyeit. Ha van időd, digitalizálj saját rajzos ornamenst hozzá Inkscape-ben!
Ez egy szorgalmi jegy! (leadás: nyomdai PDF, levélben)