Véleményeiteket várom a témában. Sokat segítene a tananyagfejlesztés során!
Az említett kutatás kérdőíve infotanároknak itt!
[gview file=”http://grafit.netpositive.hu/wp-content/uploads/2012/11/Kisantal_Tibor_F80WPP_kutatasiterv.pdf”]
Véleményeiteket várom a témában. Sokat segítene a tananyagfejlesztés során!
Az említett kutatás kérdőíve infotanároknak itt!
[gview file=”http://grafit.netpositive.hu/wp-content/uploads/2012/11/Kisantal_Tibor_F80WPP_kutatasiterv.pdf”]
Gratulálok, és egyben őszinte “sajnálatomat” fejezem ki a témaválasztásodat illetően. Igen nagy figyelemmel olvastam a dokumentumot, többségében egyet is értek… de én nem én lennék, ha ennyiben hagynám, és nem szólnék személyes tapasztalataimról.
ELŐZMÉNY:
A mi sulinkban (szakközépiskola) OKJ keretein belül még néhány éve (3) volt multimédiafejlesztő szak. Sikeres is volt – 6-7 évvel ezelőtt 96 jelentkezőt vettünk fel, és ki tudja milyen megfontolásból 2 osztályt indítottunk, ami akárhogy is számolunk kb. 45 fő, aminek a fele, a csoportbontás miatt is meghaladja a normál informatika-termek gépellátását – aztán az oktatás-politikusok e képzést áttették a művészeti szakmacsoportba, így mi már nem taníthattuk.
A lényeg: én is részt vettem a képzésben, video-technikát, hangtechnikát és szerzői rendszereket (Authorware) tanítottam nem kis sikerrel. (de ez nem ide tartozik)
A TÉMA:
Tapasztalatból tudom, hogy a grafika az alapja szinte minden vizuális információnak. (még a digitális videózásnak is). Készülő munkád végeredménye – én így látom – hiánypótló lenne a “szakmában”. Miért az idézőjel? Mert ahogy én tapasztalom a környezetemben – nem csupán a munkahelyemen – aki megtalálja a lasszót, tud egy réteget adni a psd-nek és mindenre a vetett árnyékot teszi, úgy gondolja magáról, hogy taníthatja, de tovább megyek… a középiskolából éppen kikerülő fiatal is megelégszik a tudásnak e szintjével (direkt nem használom az igénytelen kifejezést, mert tanár vagyok, bár manapság sokat gondolkozom, miért nem mondhatjuk ki az érthető igazságot, de ez sem ide tartozik)
ÉS VÉGÜL…
Ha nagyon össze-visszaságnak tűnik a hozzászólásom, csak nyugodtan írd meg, én pedig megtisztellek egy levéllel – így is tartozom már párral – és ott bővebben kifejtem álláspontomat e témában, amit hangsúlyozom: jó időben, és remélem jó helyen fognak olvasni “illetékesek”, ugyanis nem mindenről mi, informatikát tanító tanárok tehetünk, de amire van (lenne) jogosítványunk, azt bátrabban kéne alkalmazni, ha tudjuk, és ismerjük.
stewet
Kedves Stewet!
Nagyon kíváncsi vagyok bővebben is a véleményedre! Szeretném nem a technika, hanem az esztétika felől megközelíteni az oktatást, s a most készülő tananyagnak és szakdolgozatnak az lenne a célja, hogy valamilyen szemléletet adjon grafikailag meg tipográfiában. Egyelőre csak a vektorgrafikába merek belekezdeni, mert különben összenyom az anyag.
Amit látok: rengeteg hasznos anyagot tesznek fel infotanárok a netre – prezentációkat, tananyagokat. Csak néha a grafikai érzék, vagy inkább tipográfiai ismeret hiányzik belőlük. Emiatt esztétikailag romboló az, ami technikailag építő.
Nem hibáztatom azokat, akik ezt jó szándékkal teszik, inkább szeretném, ha kapnának fogódzókat, segédanyagokat.
De emlékszel, mennyire nehéz így a neten tényleg közösségi munkát létrehozni.
Nekem jó példa a tanarblog.hu e tekintetben, őket felkapta a Microsoft, az LSK, mert jól csinálták, amit vállaltak. Nem hiszem, hogy eladták a lelküket, de jó lenne valami hasonló OpenSource alapon. Főleg azért, mert a Microsoft máig nem tudott felmutatni grafikai alternatívákat azokra a programokra (képszerkesztők, illusztrációs programok, kiadványszerkesztők), amire az OpenSource közösség a GIMP-et, Inkscape-t, Scribust, és ne felejtsük el szeretett Blenderünket sem.
Számítok mindig építő véleményedre!
Üdv, Kisanti