Interfész forradalom

1999. A Különvélemény c. film előkészületei. Steven Spielberg rendező meghívott tizenöt szakértőt egy Santa Monica-i hotelbe  azzal a céllal, hogy a 2054-es jövő lehetséges, reális, részletes képéről beszéljenek. A megfestett jövőkép tartalmazott néhány olyan technológiai elemet, ami felkeltette a számítástechnikai világ figyelmét. Ilyen jelenet, amikor Cruise karaktere egy futurisztikus grafikus felhasználói interfészt használ, mely több falméretű képet jelenít meg a levegőben Cruise-zal szemben. Cruise kesztyűben, kézmozdulatokkal irányítja a zoomolást, fel-le mozgatja és manipulálja a kivetített képeket.

Máig lenyűgöz, ahogy szinte elbalettozza a főszereplő a számítógépen folytatott tevékenységeit. Akkor, ott lehetett érezni, hogy valami megváltozik a számítógéppel folytatott emberi kommunikációban. Erre más is fel fog figyelni…

2007-ben megjelent az iPhone, ugyanebben az évben a Microsoft Surface. Azóta sorolhatnánk: Nintendo Wii, iPad, Kinect.


szólj hozzá: Microsoft surface 2.0

De miről is van szó? A XXI. század második évtizedében tanúi vagyunk egy új interfész forradalomnak. A parancssoros, menürendszeres majd grafikus operációs rendszerek fő beviteli eszközei a billentyűzet majd az egér után megjelentek azok az alternatívák – a mozgásérzékelők különféle implementációi, de legfőképpen az érintőképernyő -, melyek a következő években gyökeresen átalakítják a számítógépről, mint használati eszközről eddig kialakított fogalmainkat.

A változás itt az ajtónk előtt: okostelefonok, táblagépek, a játékpiac új, mozgásos játékai.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.