A gyerekek tartsák „menőnek” a környezetet és az általa elérhető aktivitásokat, feleljen meg az ízlésüknek és az érdeklődési körüknek.
Ez teljesen érthető elvárás, hiszen napjainkban már a felnőttek számára készült programok esetében is törekszenek arra, hogy a kezelőfelület minél látványosabb, esztétikusabb legyen, mivel akkor várhatósan sokkal többen és sokkal szívesebben
fogják használni. Ez a gyerekeknek számára fejlesztett programok esetén még fontosabb. Fel kell kelteni az érdeklődésüket, amely célra például egy színes ábra jól megfelel.
Sok fejlesztő elköveti azonban azt a hibát, hogy nem a célzott korosztálynak megfelelő képeket használ a program díszítésére, vagy a sok színes ábra mellett nem gondol arra, hogy az összhatás esztétikus legyen. Az ilyen programokat pedig nem biztos, hogy olyan szívesen használják a gyerekek, mint egy elvárásaiknak megfelelőt.
Véleményem szerint a Scratch látványának tervezésekor és beépített képeinek megalkotásakor, illetve kiválasztásakor jó munkát végeztek a készítők. A képek között rajzolt ábrák, és fényképek egyaránt megtalálhatók. A rajzok is többféle stílusban
készültek, így a legkülönbözőbb ízlésvilágú gyerekek is találhatnak olyan képeket, amelyeket szívesen beépítenek projektjükbe. Ha pedig mégsem, akkor a beépített festőablakban nekik tetsző rajzot készíthetnek, amelyet később szereplőként vagy háttérként használhatnak fel.
A Scratch ablak kinézete is olyan, amely különböző korosztályba tartozó gyerekek tetszésének is megfelel. A parancsok színes blokkjai játékossá (de nem infantilissá) teszik a program ablakának letisztult szürkéjét, a játéktér pedig teljesen egyéni módon
díszíthető a már imént említett tetszőleges háttér és szereplők beillesztésével.