2018 — visszatekintés 1.

MaxWhere

A győri Széchenyi Egyetemről kerestek meg még a múlt évben, szálljak be VR-fejlesztő csapatukba. Rá egy fél évre főállású munkatársuk lettem, ami persze jelentősen megváltoztatta az életemet.

A MaxWhere egy olyan VR-keretrendszer, melyet egyetemi oktatásra, kollaboratív munkára, e-learninghez tudunk alkalmazni. Nem igényel drága felszerelést, elfut egy átlag laptopon. Tulajdonképpen egy 3D-játékmotor, melyben a kívánt multimédiás tartalmakkal webtáblákat (böngészőket) helyezünk el. Ezentúl maga a tér is tartalmazhat interaktív elemeket: mozgó 3D modelleket, kapcsolókat, vezérlőegységeket.

A Mind Palace mnemotechnikájáról szóló előadás a TED-en

Először idegenkedtem a rendszertől, nem igazán értettem, hogy a flat design korában, amikor minden az információátadás egyszerűségére törekszik, miért kell nekem egy 3D-térben mászkálnom, hogy megszerezzem ezeket az infókat. Schauermann Tamás grafikus barátom mutatta meg a fenti videofelvételt, és beszélt nekem a Mind Palace régi-régi emlékezetfejlesztő technikájáról, ahol a memorizálás összekapcsolódik a képzeletben való térbeli mozgással. Ezzel az effektussal érünk el a mi rendszerünkben is 30%-kal hatékonyabb tanulást.

Spaceship tanulási tér
Pilótafülke
Belső tér

A rendszer bárki által elérhető, használható egy keretprogram letöltésével innen: http://www.maxwhere.com/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.