Blender: Logó animáció – a munkafolyamat kialakítása

oboltva

Nincs annál jobb dolog, mint valóságos kihívásoknak megfelelni. A balatonfűzfői Öböl TV-vel évek óta jó kapcsolatot ápolunk. Amikor megtudták, hogy animációs szakkört indítunk, felmerült egy ötlet, hogy próbaképpen készíthetnénk néhány animált logót. Az alábbi kis oktatóanyag a “workflow”, a munkafolyamat kialakításáról szól.

Motivációnak nézzünk meg néhány professzionális logó animációt, hogy tudjuk, miről is lesz szó.

Az első probléma, amivel szembesülünk, hogy – bár vektoros formátumban kértük -, egy PSD kiterjesztésű logó érkezett. A csapat tudta, hogy ez a Photoshop fájlformátuma. Nekünk meg csak nyílt forrású programjaink vannak.

Mivel Gmail-en keresztül küldtem nekik, még mielőtt a titkos adut, a GIMP programot bevethettem volna, már meg is tudták nézni a levelező előnézetében.

psds

A csapat ötlete volt, hogy a Fájl menü helyett, ahol csak eredeti formátumban vagy PDF-ben tölthettük volna le, az előnézeti képre kattintva PNG-ben is menthető. Megjegyzem: zseniális. Rá nem jöttem volna…

A következő probléma, hogy ezt át tudjuk-e tolni a Blender-be? Nézzük csak meg az importálási lehetőségeit!

blender_import

Alapesetben bitképet nem olvas, de az egyik szakkörösünk felfedezte, hogy SVG-t igen, ami az Inkscape program saját formátuma.

Itt átalakíthatjuk a bitképet vektoros formátumba, amit aztán importálhatunk a Blenderbe.

inkscaaa

Miután a logót “fogd és vidd” módszerrel egyszerűen behúztuk az Inkscape-be az Útvonal > Bitkép vektorizálása menüpontot választottuk. Kijelölve a bitképet a Szürkék (Menetek: 2) opció bizonyult a legjobbnak. A másolatot levéve az eredetit eltüntettük, majd a vektoros ábrát Objektum > Csoport szétbontásával szétszedtük.

Mivel a logó negatív volt, azok a betűk, ívek, amit a 3D-s programba át kellett volna vinni, éppen üres lyukakká váltak volna. Ekkor támadt egy másik szakkörösünk ötlete, hogy az Inkscape-ben van egy eszköz, amivel az üres területeket be lehet tölteni. A fenti képen éppen ezt lehet látni… Az eredmény nem volt tökéletes, csomópontszerkesztővel még kicsit kínoztuk, de már közel áll a jóhoz. Ez menthető volt SVG vektoros formátumban, amit a Blenderbe importáltunk.

blend_obol

Először alig találtuk meg, nagyon picike volt a munkaterületen, de felnagyítva, Edit módban így néz ki. Ez bizony egy Bézier-görbe alapú tárgy, egy vektoros rajz. Színezhető, mozgatható, papírvékony síklogó.

Íme, egy munkafolyamat (workflow): Gmail > Inkscape > Blender. Tudjuk, sokféleképpen meg lehetett volna oldani a problémát, de ez a mienk.

Posted in 3D

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.