3. BGE: Amikor eltűnnek a dombok

Úgy szép az élet, ha zajlik. S ez néha problémákkal jár. Az egyik feladványban többen is észrevettétek, hogy valami zavar van az Erőben. Nos, jogos.

Ugyanis ezt láttam:

A domborzat nem jelent meg megfelelően. Azt hittem, valami videókártya-hiba. Aztán rájöttem, hogy a domborzati háló alját meg tudom nézni. Ez vezetett nyomra.

A lapoknak van úgynevezett normálvektora. Ez egy olyan vektor, ami merőlegesen áll ki a lapból, gyakorlatilag ez mutatja meg, hogy merre van a lap “felfele”-je.

De a hálón minden lefele nézett. Így alulról látszott, felülről viszont nem. (Ez egy nagyon béna meghatározás a normálvektorra 😉

Ezeket a normál vektorokat meg lehet cserélni Edit Mode-ban… Így: Nyomd meg e (TAB) billentyűt, ekkor átváltasz Edit Mode-ba (Szerkesztőmód), ahol a (W) gombbal előbukkanó menüben keresd meg az ábra szerinti parancsot.

És ez lesz az eredménye:

Nem fakírágy, nem mered a szőre égnek, megfordultak a lapok normálvektorai, és a videokártya láthatóvá teszi a test domborzatát.

Íme. Jó munkát!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.